Werken bij een online marketing bureau? Dit kan je verwachten!

Heb jij net een hbo of wo-opleiding afgerond op het gebied van Commerciële Economie, Marketing Management, Marketing & Sales of Bedrijfskundige? Dan kan je onder andere aan de slag voor een marketing bureaus zoals je waarschijnlijk al vaak genoeg verteld is tijdens je opleiding? Toch is de kans best groot dat je nog niet helemaal een idee hebt wat je mag verwachten van je toekomstige werkveld. Marketing is ook zo’n groot vakgebied dat we best begrijpen dat je soms door de bomen het bos niet meer zo goed ziet. In dit blog lichten we daarom graag de functie online marketeer wat nader voor je toe.

Wie werken er?

Als je graag aan de slag wilt als online marketeer, dan kom je al snel terecht bij een online marketing bureau. Uiteraard kan je bij ieder bedrijf als online marketeer aansluiten als ze deze functie open hebben staan maar als beginnende online marketeer is deze instap wel zo fijn. Bij een online marketing bureau werken namelijk alleen maar marketeers. Sommige zijn (net zoals jou) net komen kijken in het werkveld terwijl andere er al jaren in werken. De aanwezigheid van ervaring is in ieder geval een ding wat zeker is. Door te werken met collega’s die al een scala aan ervaring hebben kan je ook in de praktijk een hoop leren. Toch ben jij niet de enige die wat leert in deze tijd. Jou collega’s met ervaring kunnen ook nog een hoop van jou leren omdat jij net uit de schoolbanken komt. Hier wordt vooral veel (nieuwe) theorie besproken en dat is juist weer waardevol voor je collega’s die al een tijdje uit de schoolbanken zijn. Zo draagt iedereen zijn steentje bij binnen het bedrijf.

Wat zijn je werkzaamheden?

Als online marketeer kan je eigenlijk een aantal kanten op. Je kan er voor kiezen om een allrounder te blijven, een online marketeer die eigenlijk overal kan in- en bijspringen maar je kan er ook voor kiezen om je binnen de online marketeer nog verder te specialiseren. Sommige online marketeers zijn namelijk ontzettend gek op het creëren van content. Deze zullen er dan ook al snel voor kiezen om content marketeer te worden. Ben je juist meer gesteld op SEO of SEA? Dan kan je, je in dit vakgebied specialiseren. Als een bedrijf een SEO specialist inhuren, dan zal jij op die job worden gezet. En zo kan je bijvoorbeeld ook nog de kant van email- of social media marketing op. Je werkzaamheden sluiten dan vooral aan op je specialisatie zoals een zoekwoorden onderzoek bij SEO of het bedenken en schrijven van content bij content marketeer.

Geef een reactie