Mijn oma wil online gaan winkelen

Mijn oma wil online gaan winkelen

Zelfs voor mijn oma is het moment eindelijk daar gekomen dat zij online wil gaan winkelen. Dit is zo gekomen door een aantal belangrijke invloeden om haar heen. Allereerst natuurlijk de huidige stand van zaken met het coronavirus. Vervolgens hebben wij haar eindelijk zover gekregen om online-bankieren te vertrouwen. Tot slot hebben alle vrouwen uit haar ‘kaarten maak club’ haar overtuigd om online eens wat te kopen. Zij komt namelijk liever niet het huis uit als het kouder wordt en zeker nu niet. Gister heb ik mij dus de hele dag vermaakt met het ‘Zalando-gereedmaken’ van mijn oma. Het was nog een hele klus.

Rieker schoenen

Nee het zei mij ook niets. Maar Rieker schoenen zijn zeker wel bekend binnen de generatie van mij oma. Eigenlijk had mijn oma maar een aantal wensen tijdens het online winkelen: Rieker schoenen, pantoffels en sportschoenen. De eerste stap voor haar was om online te gaan zoeken, of hoe zij het noemt: ‘even te gaan goochelen’. Eerst moest ik uitleggen dat je een redelijk specifieke zoekopdracht moet invullen zoals sportschoenen dames of pantoffels dames omdat je anders te veel opties krijgt en door de bomen het bos niet meer ziet. Vervolgens heb ik uitgelegd dat al die blauwe linkjes winkels representeren en dat zij daar haar Rieker schoenen kan kopen.

Opsturen en retourneren

In alle eerlijkheid ging het bestellen best simpel. Als snel vond ze leuke schoenen die ‘de dames’ nog niet hadden. De pantoffels dames zoekopdracht ging ook als gesmeerd en rond de sportschoenen dames zoekopdracht kon ze het hele trucje zelf al. Alleen toen kwam het daadwerkelijke koopmoment. Allereerst moest zij hier voor internetbankieren wat voor een vrouw met een sok vol met geld onder haar bed nog best een stap is. Toen eenmaal bekend was bij haar hoe de koop zou werken moest het afleveradres worden ingesteld. Dit betekende dat zij haar persoonlijke gegevens moest doorgeven aan een bedrijf dat zij niet kenden, hier ging het fout. Dit was een brug te ver voor mijn oma omdat zij het niet vertrouwde dat haar product aankwam en dat het bedrijf haar vervolgens met rust zal laten. Zelfs nadat ik had uitgelegd dat reclame nauwelijks meer fysiek door de brievenbus komt duurde het 3 kaakjes en 2 Douwe Egberts Senseo Pads voordat ik haar kon overhalen één aankoop te doen om het uit te testen. Ik verzekerde haar dat als haar Rieker schoenen niet goed zaten zij deze kon terugsturen en dat ik haar hier mee zal helpen. Nu is het alleen nog maar hopen dat het verzenden, ontvangen en passen goed gaat. Wellicht dat zij dan meer vertrouwen krijgt in het kopen van online spullen. Niemand weet namelijk hoelang wij nog op deze manier blijven leven, maar één ding weet ik wel. Mijn oma kan vanuit huis nu haar blitse schoenen zelf bestellen.  

 

 

Geef een antwoord