Tijdens je studententijd is het erg fijn om een bijbaan te hebben om wat extra geld te verdienen. Het leven is erg duur en zeker in je studententijd wil je niet dingen moeten afzeggen omdat je geen geld meer hebt. Denk aan avondjes uit, eten en vakanties die er allemaal juist voor zorgen dat je leuke herinneringen hebt aan deze periode. Naast geld lenen is het erg fijn om ook wat geld zelf te verdienen. Als je gaat zoeken naar een bijbaan zijn de opties eindeloos. Je kan iets doen met mensen, zoals in de horeca. Veel mensen vinden dit echter wel heel zwaar werk, waar je eigenlijk niet heel veel voor krijgt betaald. Je kunt ook aan de slag bij bijvoorbeeld een receptie en meer administratief werk doen, maar dit kan ook erg saai zijn aangezien je eigenlijk de hele tijd in je eentje zit. Ook kun je een bijbaan nemen in een callcenter of een live chat service. Bij een live chat service hoef je natuurlijk alleen maar te typen, terwijl je bij een inbound callcenter mensen telefonisch helpt. Hieronder staan alle voor- en nadelen van het werken in een inbounds callcenter op een rijtje.
De voordelen van deze services
Het werken in een callcenter brengt verschillende voordelen met zich mee. Ten eerste werk je bijna nooit alleen, waardoor je gezellig pauze kunt houden met je collega’s. Hierdoor verdien je niet alleen geld, maar zit er ook een sociaal aspect aan je werk. Daarnaast verdient het werken in een callcenter erg goed. Wanneer je iets moet verkopen aan de telefoon, is het ook nog eens mogelijk om bonussen te krijgen als je iets verkoopt. Als je hier goed in bent, kan dit ervoor zorgen dat je erg veel verdient. Het laatste voordeel is dat je heel erg veel leert door het werken in een callcenter. Sommige mensen vinden het spannend om te bellen, maar door het werken in een callcenter leer je dit natuurlijk erg snel.
De nadelen
Naast voordelen heeft het werken in een callcenter natuurlijk ook nadelen. Zo kun je het bijvoorbeeld erg vervelend vinden om de hele tijd op een stoel te zitten in dezelfde ruimte. Ook kan het vermoeiend zijn, zeker als je iets moet verkopen, om steeds hetzelfde verhaaltje te moeten vertellen. Vaak is er een belscript waar je niet echt vanaf mag wijken. Hierdoor kun je niet echt je eigen invulling geven aan het werk.